PDA

View Full Version : Sintomas de AGUA en Transmision Automatica

-R4-
19-05-2010, 11:19 PM
Alguien mas se divirtio cruzando inundaciones con la lluvia de hoy?

OK, hace poco cometi el error de dejar que me lavaran el motor a presion. Cuando digo presion es con una de esas maquinitas que dice 9HP afuera, y se que fue bastante ya que me pelaron la pintura en ciertos lugares.

Luego se me ocurrio que con todo esa presion y atomizacion de agua era posible que se me metiera algo de agua a traves de los respiraderos de la transmision y transfer que estan donde va la varilla para revisar el nivel.

Al revisar el aceite se ve rojo normal. De lo que tengo entendido cuando hay agua presente se ve una mezcla rosada al cual los gringos llaman pink milkshake.

Ahora, ese aceite que saque lo lleve a una pluma y le tire un par de gotas de agua (terminado con un ratio como de 85% aceite / 15% agua). Al principio no se mezclaron, se veian claramente las gotas de agua. Luego agarre una varilla y los comence a mezclar. Para mi sorpresa quedo una mezcla bastante homogenea y con un color muy parecido al original, nada rosado.

Esto me hace challengear lo de la teoria de la mezcla rosada. Se necesita calor para q se de?

MI pregunta va para aquellos que se les haya metido algo agua en la transmision automatica (excluyendo a los que la hayan inundado). Como se han dado cuenta??

RobertoArosemena
20-05-2010, 12:34 AM
cha en esa si me jodistes no tengo ni idea

carlos
20-05-2010, 06:48 AM
:(
resumiendo lo del web page...
pero me huele a transe (i hope)
31- I have water in my automatic transmission. Can it be flushed out?

In a word, no. When water gets inside of an automatic transmission, the friction lining of the clutches absorbs it and dissolves the glue that attaches the material to the clutch plates. Usually, some amount of water will come out of suspension and form white gummy masses in various areas of the unit.

Simply put, this is why the unit cannot be flushed to remove all of the water.

In addition, the presence of water will start rust forming on the ferrous metal parts throughout the unit. The amount of water and the length of time that it is inside of the unit will determine the extent of the damage, but the resolve to the problem will be to overhaul the transmission.

There is no shortcut that will "repair" the situation! It's only a matter of time before the unit will exhibit abnormal operating characteristics and fail completely.

FYI, water usually gets into the transmission in one of two ways. First, all transmissions have a vent to maintain equal barometric pressure inside of the transmission. If the vehicle is driven through water (as in a flood) and the water level is at or above the vent, the water will cool the unit lowering the internal temperature and water is drawn inside of the transmission.

Also, virtually all modern transmissions (some were air cooler in the old days) have two cooler lines that route from the transmission to a special tank the radiator to cool the transmission fluid. If this special tank ruptures, transmission fluid can enter the radiator and water can enter the transmission. In this case, the cooler tank in the radiator will have to be replaced as well as rebuilding the transmission. One of the common indications of transmission fluid in the radiator coolant is the "strawberry milkshake" appearance of the coolant.

Tapage
20-05-2010, 08:19 AM
Tu trataste de mezclar agua y aceite a mano .. trata de hacerlo con una licuadora, que es lo que hay en el torque converter a gran escala .. no demora 10 segundos en hacer un milkshake ..

Los sintomas son claros .. pero eso normalmente pasa cuando ya es muy tarde .. ( fallos en las presiones en el cuerpo de valvulas ).

Si tienes sospechas, drena un poco de aceite del tranny pan .. sal de dudas .. it worth the money ..

-R4-
20-05-2010, 10:09 AM
:(
resumiendo lo del web page...
pero me huele a transe (i hope)
31- I have water in my automatic transmission. Can it be flushed out?

In a word, no. When water gets inside of an automatic transmission, the friction lining of the clutches absorbs it and dissolves the glue that attaches the material to the clutch plates. Usually, some amount of water will come out of suspension and form white gummy masses in various areas of the unit.

Simply put, this is why the unit cannot be flushed to remove all of the water.

In addition, the presence of water will start rust forming on the ferrous metal parts throughout the unit. The amount of water and the length of time that it is inside of the unit will determine the extent of the damage, but the resolve to the problem will be to overhaul the transmission.

There is no shortcut that will "repair" the situation! It's only a matter of time before the unit will exhibit abnormal operating characteristics and fail completely.

FYI, water usually gets into the transmission in one of two ways. First, all transmissions have a vent to maintain equal barometric pressure inside of the transmission. If the vehicle is driven through water (as in a flood) and the water level is at or above the vent, the water will cool the unit lowering the internal temperature and water is drawn inside of the transmission.

Also, virtually all modern transmissions (some were air cooler in the old days) have two cooler lines that route from the transmission to a special tank the radiator to cool the transmission fluid. If this special tank ruptures, transmission fluid can enter the radiator and water can enter the transmission. In this case, the cooler tank in the radiator will have to be replaced as well as rebuilding the transmission. One of the common indications of transmission fluid in the radiator coolant is the "strawberry milkshake" appearance of the coolant.

Gracias Carlos, que dramático elman que escribió esto. No tengo fundamento para negar que sea cierto, pero estoy de acuerdo contigo...huele a transe ciertas partes. También he leído de gente que ha inundado la tranny y le ha hecho varios flushes y el carro le ha durado años despues de eso con la transmisión operando normal.

T4R_TRD
20-05-2010, 10:20 AM
Tu trataste de mezclar agua y aceite a mano .. trata de hacerlo con una licuadora, que es lo que hay en el torque converter a gran escala .. no demora 10 segundos en hacer un milkshake ..

Los sintomas son claros .. pero eso normalmente pasa cuando ya es muy tarde .. ( fallos en las presiones en el cuerpo de valvulas ).

Si tienes sospechas, drena un poco de aceite del tranny pan .. sal de dudas .. it worth the money ..

Toy deacuerdo con David, saca un poco y revisa y si estas dudoso curate en salud y cambia el aceite!

suerte

-R4-
20-05-2010, 10:26 AM

As strange as it may sound :sure:. Y para mi sorpresa mezclaron.

Dale voy a ver si dreno un poco este finde. Por ahi mismo le tiraré agua a la muestra antes de desecharla y tomaré una foto.

-R4-
20-05-2010, 10:33 AM
Toy deacuerdo con David, saca un poco y revisa y si estas dudoso curate en salud y cambia el aceite!

suerte

Dale mi fren gracias.